Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Yoga er ikke bare en fysisk trening, men også en mental og er blitt så viktig i den tiden vi lever i, som en motvekt til stress og forventningspress. Vi jobber med tilstedeværelse og ro i tillegg til at vi løser opp spenninger i kroppen gjennom pust og bevegelse. Velkommen på yoga! ❤

Hatha yoga 

En Hatha yoga time består av både sittende og stående stillinger i tillegg til vridninger, forover og bakoverbøyninger. Vi bruker tid til å komme inn i yogamodus, fokus på det å være tilstede i øyeblikket og pusten. Etter en god oppvarming fortsetter vi med styrkeøvelser før vi  fortsetter med øvelser nede på matten hvor vi strekker og tøyer i hele kroppen. Du blir også introdusert til ulike pusteteknikker (Pranayamas) som kan være godt redskap i en travel hverdag. Vi avslutter timen med en deilig avspenning. Timen passer for alle. Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Senior Yoga

Dette kurset oppfordrer jeg spesielt pensjonister og godt voksne, som liker rolige timer til å være med! En Hatha yoga time består av både sittende og stående stillinger i tillegg til vridninger, forover og bakoverbøyninger. Vi løser opp spenninger i kroppen ved hjelp av pust og bevegelser. Det som er så genialt med yoga er at du både får styrke og tøying. Derfor vil du ved å praktisere yoga merke at du blir både sterkere i tillegg til at du blir smidigere og mykere i kroppen. Vi avslutter timen med en deilig avspenning. Dette er yoga som passer for alle, om du er trent eller utrent, mann eller kvinne! Her finner du ingen kompliserte øvelser. Du kan altså fint bli med selvom du aldri har praktisert yoga tidligere. I bunn og grunn er yoga gymnastikk med fokus på pust og bevegelse! På mine kurs er det både damer og menn, så begge kjønn er ❤️velkommen! Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yin Yoga

Øvelsene i yin yoga foregår nede på gulvet, og vi holder stillingene i 3-5 minutter, slik at vi går forbi å strekke i muskulatur og når helt inn i kroppens bindevev. Det forskes mye på denne type trening om dagen, fordi man ser at dette er en treningsform som forebygger skader og er en god kombinasjon med annen kondisjons-og styrketrening. Vi må kanskje få litt videre syn på hva trening faktisk er, og hvorfor vi trener kroppen vår. Selvom vi ligger helt i ro og bare bruker pusten og øver oss å gi slipp i muskulaturen, foregår det mye inni i bindevevet vårt! Dette er som balsam for kroppen vår, og påvirker alt fra nervesystemet til de indre organer. Har du vondt i kroppen, som du ikke helt forstår hvor kommer fra, betennelser, kroniske plager, stresser mye eller rett og slett føler deg veldig stiv i kroppen? Da burde du prøve yin! Velkommen til en nydelig time. Timen passer for alle. Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.
Ashtanga Yoga

Ashtanga yoga er en dynamisk, fysisk og kraftfull form for yoga. Det som er karakteristisk for Ashtanga er at man utfører en serie av øvelser i en bestemt rekkefølge. Bli med på en utfordrende, men morsom time godt veiledet av Tonje. Er du nybegynner i Ashtanga, kan være en fordel at du har forsøkt yoga tidligere. Se timeplan for tidspunkter.

Yoga & styrke

Kjenner du for å svette skikkelig, og virkelig få deg en allround styrketrening? Da er dette timen for deg! Vi starter i kjent yogastil, men etter en god oppvarming fortsetter vi timen med styrkeøvelser hvor vi blant annet bruker strikker. Vi avslutter timen med å tøye ut før en kort liten avspenning. På denne timen blir du garantert svett! Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yoga for menn 

Dette er en Hatha yoga time, som består av både sittende og stående stillinger i tillegg til vridninger, forover og bakoverbøyninger. Vi bruker tid til å komme inn i yogamodus, fokus på det å være tilstede i øyeblikket og pusten. Etter en god oppvarming fortsetter vi med styrkeøvelser før vi  fortsetter med øvelser nede på matten hvor vi strekker og tøyer i hele kroppen. Du blir også introdusert til ulike pusteteknikker (Pranayamas) som kan være godt redskap i en travel hverdag. Vi avslutter timen med en deilig avspenning. Timen passer for alle, og det gjør ingenting om du aldri har vært på yoga før! Vi understreker at menn er velkommen på alle våre klasser, men har etter ønske satt opp en egen time kun for menn. Klassen ledes av trond Egil. Se timeplan for tidspunkter.

Yoga Flyt 

Yogaflyt passer for alle og er en skånsom og myk time, som inneholder basisøvelser hvor vi både styrker og tøyer kroppen. Vi starter mykt for å skape sirkulasjon, klargjøre kroppen og lande i pusten. Videre flyter vi mellom stillinger og skaper varme i kroppen. Midt i timen utfordrer vi oss litt på styrke og utholdenhet før vi bruker tid på å lande og roe ned. Vi avslutter med en deilig avspenning. Du vil altså få en time som vi gjør både sterke stående stillinger og forankrende mygjørende sittende stillinger. Klassen ledes Tonje Se timeplan for tidspunkter.

Yang & Yin Yoga

Etter en god oppvarming fortsetter vi med styrkeøvelser forså videre ned på matten hvor vi går over til yin yoga. I yin holder vi stillingene i 3-4 minutter, slik at vi når helt inn i kroppens bindevev. Vi har mye fokus på området rundt hofter og nederste del av rygg, hvor det ofte setter seg mye fysiske og emosjonelle spenninger. Vi avslutter det hele med en deilig avspenning. Timen passer for alle. Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yoga for ungdom

I yoga trener du hele kroppen din hver eneste time. Du både styrker og tøyer noe som betyr at du blir både sterkere og mer smidig. Det som skiller yoga fra andre treningsformer er pusten. Ungdomtiden kan være en vanskelig tid, og i yoga lærer du å takle utfordringer som kommer, respektere deg selv - og andre i tillegg til å lære øvelser for pust og avspenning som er gode verktøy å ha når du opplever stress i livet, som feks før eksamener. Det som er så fint med yoga er at det har ingen ting med prestasjon å gjøre! Det handler om deg på din matte og du trener utifra dine forutsetninger. Det har ingenting å si om du har trent mye eller lite tidligere, om du er gutt eller jente. Denne timen er åpen for alle! Klassen ledes av trond Egil. Se timeplan for tidspunkter.

Gravid yoga - 2. trimester (fra uke 12-29)

Under graviditeten er det også godt og vikitg å få beveget på kroppen. Her inviteres du til en trygg og helhetlig praksis hvor du lærer pusteteknikker og gode bevegelser for deg og den lille som vokser i magen din.
I 2.trimester handler det om å bygge styrke i kroppen for å gjøre det lettere å håndtere en stadig voksende mage. Klassen ledes av Tonje eller Anneline. Les mer om timen her Se timeplan for tidspunkter.

Gravid yoga - 3. trimester (fra uke 30-41)

Under graviditeten er det også godt og vikitg å få beveget på kroppen. Her inviteres du til en trygg og helhetlig praksis hvor du lærer pusteteknikker og gode bevegelser for deg og den lille som vokser i magen din.
I 3.trimester handler det om å drive fødselsforberedende trening. Du lærer pusteteknikker som kan brukes under fødselen, gode bevegelser som forbereder kroppen til fødsel og lærer hvordan du kan forberede deg og trygge hele opplevelsen rundt fødselen. Klassen ledes av Anneline. Les mer om timen her  Se timeplan for tidspunkter.

"Yoga handler ikke om å forbedre seg selv, men å akseptere seg selv" -Gurmukh Kaur Khalsa  

Se timeplan her!

meld deg på her! 

Share on Facebook

Personvernerklæring

Logg inn