Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Er du usikker på hvilken time som passer for deg? Da kan du lese om timene under, og har du fremdeles spørsmål er du velkommen til å kontakte oss! 

Yoga er ikke bare en fysisk trening, men også en mental og er blitt så viktig i den tiden vi lever i, som en motvekt til stress og forventningspress. Vi jobber med tilstedeværelse og ro i tillegg til at vi løser opp spenninger i kroppen gjennom pust og bevegelse. Velkommen på yoga! ❤

Hatha yoga 

En Hatha yoga time består av både sittende og stående stillinger i tillegg til vridninger, forover og bakoverbøyninger. Vi bruker tid til å komme inn i yogamodus, fokus på det å være tilstede i øyeblikket og pusten. Etter en god oppvarming fortsetter vi med styrkeøvelser før vi  fortsetter med øvelser nede på matten hvor vi strekker og tøyer i hele kroppen. Du blir også introdusert til ulike pusteteknikker (Pranayamas) som kan være godt redskap i en travel hverdag. Vi avslutter timen med en deilig avspenning. Timen passer for alle, om du er trent eller utrent, mann eller kvinne og også om du ikke har vært på yoga tidligere. Klassen ledes av Anneline Se timeplan for tidspunkter.

Hatha yoga VG

Denne timen er for deg som har gått på Yoga Balance en stund og som er klar for litt nye utfordringer både fysisk og mentalt. Vær forberedt på både mantra sang, ledede meditasjoner og for et steg videre på din yogavei. Klassen ledes av Anneline

Morgenyoga

En nydelig start på dagen! Dette er en rolig Hatha time, uten kompliserte øvelser. Denne timen passer for alle selv om du er nybegynner, videregående, ung eller senior. Klassen ledes av Anneline.

Senior Yoga

Dette er en Hatha time, slik som beskrevet over, hvor jeg oppfordrer pensjonister og godt voksne, som liker rolige timer, til å være med! Det som er så genialt med yoga er at du både styrker og tøyer i hele kroppen i løpet av timen. Ved å gjøre yoga jevnlig blir du både sterkere, smidigere, mykere og får bedre balanse og pust. Timen avsluttes alltid med en deilig avspenning. Dette er yoga som passer for alle, om du er trent eller utrent, mann eller kvinne! Her finner du ingen kompliserte øvelser. Du kan altså fint bli med selvom du aldri har praktisert yoga tidligere! Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yin Yoga

Dette er en nydelig time, som er veldig populær! Øvelsene i yin yoga foregår nede på gulvet, og vi holder stillingene i 3-5 minutter, slik at vi går forbi å strekke i muskulatur og når helt inn i kroppens bindevev. Det forskes mye på denne type trening om dagen, fordi man ser at dette er en treningsform som forebygger skader og er en god kombinasjon med annen kondisjons-og styrketrening. Vi må kanskje få litt videre syn på hva trening faktisk er, og hvorfor vi trener kroppen vår. Selvom vi ligger helt i ro og bare bruker pusten og øver oss å gi slipp i muskulaturen, foregår det mye inni i bindevevet vårt! Dette er som balsam for kroppen vår, og påvirker alt fra nervesystemet til de indre organer. Har du vondt i kroppen, som du ikke helt forstår hvor kommer fra, betennelser, kroniske plager, stresser mye eller rett og slett føler deg veldig stiv i kroppen? Da burde du prøve yin! Velkommen til en nydelig time! Timen passer for alle. Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yang/Yin

Dette er en time for deg som både ønsker å styrke kroppen, og strekke lenge i stillingene etterpå. Vi varmer godt opp, styrker kroppen for dermed og gå videre til yin delen hvor vi ligger 3-5 minutter og tøyer i hvr stilling. Du kan lese mer om yin ovenfor. Timen ledes av Anneline og passer for alle. Se timeplan for tidspunkter.

Yoga & styrke

Kjenner du for å svette skikkelig, og virkelig få deg en allround styrketrening? Da er dette timen for deg! Etter en god oppvarming fortsetter vi timen med styrkeøvelser hvor vi blant annet bruker strikker. Vi avslutter timen med å tøye ut før en kort liten avspenning. På denne timen blir du garantert svett og sterk! Klassen ledes av Anneline. Timen er krevende, så passer for deg som har trent litt fra før. Se timeplan for tidspunkter.


Gravidyoga 2.trimester (for de som er gravide i uke 12-29)
I 2.trimester handler det om å bygge styrke i kroppen for å gjøre det lettere å håndtere en stadig voksende mage. Dette er en rolig, men styrkende time. I tillegg til fysisk kurs i studio får du også tilgang til gravidyoga videoer du kan gjøre hjemme. Hver uke får du tilsendt epost der du får gode råd om hva du bør forberede før fødsel. Kursets varighet er 5 uker av gangen, men du har alltid førsteretten til å beholde din plass videre på neste kurs om du ønsker det. Passer for alle, også du som aldri har vært på yoga tidligere. Klassen ledes av Anneline.

Gravidyoga 3.trimester (for de som er gravide i uke 30-41)
I 3.trimester handler det om å drive fødselsforberedende trening. Du lærer skånsomme, gode bevegelser som forbereder kroppen til fødsel, pusteteknikker som kan brukes under fødselen, og lærer hvordan du kan forberede deg og trygge hele opplevelsen rundt fødselen. I tillegg til fysisk kurs i studio får du også tilgang til gravidyoga videoer du kan gjøre hjemme. Hver uke får du tilsendt epost der du får gode råd om hva du bør forberede før fødsel. Kursets varighet er 5 uker av gangen, men du har alltid førsteretten til å beholde din plass videre på neste kurs om du ønsker det. Passer for alle, også du som aldri har vært på yoga tidligere. Klassen ledes av Anneline.

"Yoga handler ikke om å forbedre seg selv, men å akseptere seg selv" -Gurmukh Kaur Khalsa  

Se timeplan her!

meld deg på her! 

Share on Facebook

Personvernerklæring

Logg inn