Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Er du usikker på hvilken time som passer for deg? Da kan du lese om timene under, og har du fremdeles spørsmål er du velkommen til å kontakte oss! 

Yoga er ikke bare en fysisk trening, men også en mental og er blitt så viktig i den tiden vi lever i, som en motvekt til stress og forventningspress. Vi jobber med tilstedeværelse og ro i tillegg til at vi løser opp spenninger i kroppen gjennom pust og bevegelse. Velkommen på yoga! ❤

Hatha yoga 

En Hatha yoga time består av både sittende og stående stillinger i tillegg til vridninger, forover og bakoverbøyninger. Vi bruker tid til å komme inn i yogamodus, fokus på det å være tilstede i øyeblikket og pusten. Etter en god oppvarming fortsetter vi med styrkeøvelser før vi  fortsetter med øvelser nede på matten hvor vi strekker og tøyer i hele kroppen. Du blir også introdusert til ulike pusteteknikker (Pranayamas) som kan være godt redskap i en travel hverdag. Vi avslutter timen med en deilig avspenning. Timen passer for alle, om du er trent eller utrent, mann eller kvinne og også om du ikke har vært på yoga tidligere. Klassen ledes av Anneline Se timeplan for tidspunkter.

Hatha yoga VG

Denne timen er for de som har gått på Yoga Balance en stund og som er klar for litt nye utfordringer. Klassen ledes av Anneline

Senior Yoga

Dette er en Hatha time, slik som beskrevet over, men hvor jeg oppfordrer pensjonister og godt voksne, som liker rolige timer, til å være med!  Det som er så genialt med yoga er at du både styrke og tøyer kroppen. Derfor vil du ved å praktisere yoga merke at du blir både sterkere i tillegg til at du blir smidigere og mykere. Vi trener også balansen og avslutter timen med en deilig avspenning. Dette er yoga som passer for alle, om du er trent eller utrent, mann eller kvinne! Her finner du ingen kompliserte øvelser. Du kan altså fint bli med selvom du aldri har praktisert yoga tidligere! Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yin Yoga

Dette er en nydelig time, som er veldig populær! Øvelsene i yin yoga foregår nede på gulvet, og vi holder stillingene i 3-5 minutter, slik at vi går forbi å strekke i muskulatur og når helt inn i kroppens bindevev. Det forskes mye på denne type trening om dagen, fordi man ser at dette er en treningsform som forebygger skader og er en god kombinasjon med annen kondisjons-og styrketrening. Vi må kanskje få litt videre syn på hva trening faktisk er, og hvorfor vi trener kroppen vår. Selvom vi ligger helt i ro og bare bruker pusten og øver oss å gi slipp i muskulaturen, foregår det mye inni i bindevevet vårt! Dette er som balsam for kroppen vår, og påvirker alt fra nervesystemet til de indre organer. Har du vondt i kroppen, som du ikke helt forstår hvor kommer fra, betennelser, kroniske plager, stresser mye eller rett og slett føler deg veldig stiv i kroppen? Da burde du prøve yin! Velkommen til en nydelig time! Timen passer for alle. Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yoga & styrke

Kjenner du for å svette skikkelig, og virkelig få deg en allround styrketrening? Da er dette timen for deg! Vi starter i kjent yogastil med solhilsen og etter en god oppvarming fortsetter vi timen med styrkeøvelser hvor vi blant annet bruker strikker. Vi avslutter timen med å tøye ut før en kort liten avspenning. På denne timen blir du garantert svett! Klassen ledes av Anneline. Se timeplan for tidspunkter.

Yoga Flyt 

Yogaflyt passer for alle og er en skånsom og myk time, som inneholder basisøvelser hvor vi både styrker og tøyer kroppen. Vi starter mykt for å skape sirkulasjon, klargjøre kroppen og lande i pusten. Videre flyter vi mellom stillinger og skaper varme i kroppen. Midt i timen utfordrer vi oss litt på styrke og utholdenhet før vi bruker tid på å lande og roe ned. Vi avslutter med en deilig avspenning. Du vil altså få en time som vi gjør både sterke stående stillinger og forankrende mygjørende sittende stillinger. Klassen ledes Tonje Se timeplan for tidspunkter.

"Yoga handler ikke om å forbedre seg selv, men å akseptere seg selv" -Gurmukh Kaur Khalsa  

Se timeplan her!

meld deg på her! 

Share on Facebook

Personvernerklæring

Logg inn